مشاغل در سراسر دنيا براي برقراري ارتباط با مشتري به سيستم هاي تلفني با کيفيت اعتماد مي کنند اما نوع سيستم آنها به نيازهاي شغلي آنها بستگي دارد. امروزه افراد دو انتخاب اصلي که شامل سيستم تلفني آنالوگ يا سيستم تلفني مجهز به اينترنت که VoIP ناميده مي شود را در اختيار دارند. تلفن هاي آنالوگ مترادف با تلفن هاي ثابت است که بيشتر ما با آنها بزرگ شده ايم و نسبت به آنها شناخت کامل داريم. اين گوشي ها سيگنال هاي صوتي را از طريق يک سري جعبه هاي سوئيچ فيزيکي در امتداد سيم هاي مسي ارسال مي کنند تا تماس ها را بين دو تلفن متصل کنند.
مشاغل فعلي که از فناوري تلفن آنالوگ استفاده مي کنند، معمولاً سالهاست که سيستم خود را مستقر کرده اند. در بيشتر موارد آنها از سيستم تبادل شعبه خصوصي (PBX) نيز استفاده مي کنند. PBX يک واحد سوئيچينگ است که تلفن ها و داخلي هاي شرکت را به يکديگر و به خطوط آنالوگ خارج متصل مي کند. اين کار بسياري از کارمندان را قادر مي سازد تعداد محدودي خط خارجي را تقسيم کنند که اين امر بالقوه باعث کاهش هزينه ها مي شود. لازم به ذکر است امروزه اکثر مشاغل از نوعي سيستم تلفني مجهز به اينترنت استفاده مي کنند. فناوري VoIP (پروتکل صوتي از طريق اينترنت) شامل هيچ فناوري آنالوگ يا سوئيچ نمي شود و با تبديل تماس ها به سيگنال هاي ديجيتال، تماس ها را از طريق اينترنت متصل مي کنند و همچنين براي برقراري و دريافت تماس به امکاناتي فراتر از اتصال به اينترنت و يا رايانه، تلفن دفتر يا تلفن هوشمند نياز ندارند.
هزينه نصب و راه اندازي سيستم تلفن آنالوگ به اندازه کسب و کار و قابليت هاي اضافي که مورد نياز مشتري است بستگي دارد. صاحبان مشاغل علاوه بر خريد تجهيزات، بايد هزينه هاي راه اندازي را نيز در نظر بگيرند که بسته به تعداد کارمندان و نوع سيستمي که انتخاب مي کنند متفاوت است. به عبارتي ميتوان گفت هر مجموعه پس از انتخاب سيستم مورد نظر خود، به گوشي هاي تلفن، سيم کشي، نصب و هرگونه آموزش و پشتيباني شرکت نيز نياز دارد که هزينه سيستم تلفن VoIP و خدمات آن به طور کلي بر اساس تعداد کاربران، تعداد قابليت هاي افزودني و ويژگي هايي که به درخواست مشتري اضافه ميگردد محاسبه ميشود.
در رابطه با هزينه هاي سيستم ويپ تقريباً در تمامي موارد وعده صرفه جويي قابل توجهي در هزينه را نسبت به سيستم آنالوگ به مشتريان ميدهيم
جهت مشاهده ي ادامه مقاله در خصوص
درباره این سایت